KEMAS VIDEO

Tuesday 31 March 2015

KEMAS DI SEMARAK SASTERA DBP 2015


GEDONG : Penglibatan beberapa buah TABIKA KEMAS Batang Sadong yang terpilih sekaligus memenangi acara pertandingan mewarna dan tarian tradisional kanak-kanak telah menyerikan lagi program Semarak Sastera 2015 anjuran Dewan Bahasa Dan Pustaka Negeri Sarawak yag telah diadakan bermula 26 Mac 2015 dan berakhir pada 29 Mac 2015 bertempat di Kampung Gedong. Pelbagai acara pertandingan pelbagai kategori dan beberapa persembahan telah diadakan melibatkan beberapa agensi-agensi kerajaan termasuk juga penglibatan daripada masyarakat setempat.


 PERTANDINGAN TARIAN TRADISIONAL


PERTANDINGAN MEWARNA KANAK-KANAK




IBU BAPA KANAK-KANAK TURUT MENGAMBIL BAHAGIAN PERTANDINGAN MEWARNA
 PERSEMBAHAN PEMENANG 



Majlis perasmian telah disempurnakan oleh Yang Berhormat Datuk Haji Mohd Naroden B Hj Majais ADUN N.21 Simunjan pada 25 Mac 2015 manakala majlis penangguhan dan penyampaian hadiah pada 29 Mac 2015 disempurnakan oleh Yang Berbahagia Encik Kamaruddin Affendi selaku Setiausaha Politik Yang Berhormat Parlimen sekaligus mewakili Yang Berhormat Hajah Nancy Hj Shukri.

PENYAMPAIAN HADIAH 




Antara tetamu yang hadir pada majlis penangguhan ialah Yang Berbahagia Pengarah Dewan Bahasa Dan Pustaka Negeri Sarawak, Yang Berbahagia Pemanca, Yang Berbahagia Penghulu Gedong serta ketua-ketua dan wakil jabatan dan juga ketua-ketua masyarakat berdekatan.


No comments:

Post a Comment